Effectieve Verbindingsdagen

Over de opdrachtgever: Daar kunnen we kort over zijn. Dat vertellen we niet! Verbindingsdagen spelen zich wat ons betreft af in een veilige omgeving, en ‘what happens at the verbindingsdag stays at the verbindingsdag’. Maar dan weten we nog niets … Dat is natuurlijk ook een feit. Daarom leggen we graag uit hoe een verbindingsdag […]

Deelnemersbehoud – Visie, Strategie en Service-Design

Over de opdrachtgever: Lifelines verzamelt 30 jaar lang data en lichaamsmaterialen zoals bloed, urine en haar van 167.000 deelnemers in Noord Nederland om onderzoek naar gezond ouder worden mogelijk te maken. De verzamelde data en materialen stellen ze beschikbaar voor wetenschappelijk onderzoek. Zo wordt er bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de effecten van (mee)roken en/of overgewicht […]

Omnichannel Verzekeren: Succesvol van Strategie naar Realisatie

Over de opdrachtgever: Onze opdrachtgever is een top-10 verzekeraar (wonen, leven, inkomen en schade). Bewust van de snelheid waarmee de markt verandert (nieuwe toetreders o.a. op het gebied van FinTech), de vragen van samenwerkingspartners en de gewenste dienstverlening door klanten is er een stevige ambitie geformuleerd.  Doel: “Begeleid ons bij het uitvoerbaar maken van onze […]

Customer Experience Design
Menzis Samengezond

Over de opdrachtgever: Menzis doet alles om mensen in hun leefkracht te versterken. Iedereen wil zich energieker, vitaler en zelfverzekerder voelen, ook in tijden van ziekte of met een beperking. Dat gevoel noemen wij leefkracht. Niets is zo mooi als een mens die zijn kracht kent. Welke keuzes u maakt, bepaalt u zelf. Niks moet. […]

Positionering: Food

Over de opdrachtgever: Onze opdrachtgever is een top 3 speler in de (Fresh)FoodService in Nederland. Doel: “Help ons om te komen tot een onderscheidende positionering, waarmee we ons op een margerijke plek in het schap kunnen introduceren in een overvolle categorie” Wanneer is het geslaagd: Als er een duidelijke merk-architectuur ligt waarmee trademarketeers en shopper-activators […]

Marktonderzoek: Hypotheek-propositie

Over de opdrachtgever: Onze opdrachtgever is een hypotheekbank Doel: Doe onderzoek naar de klant-inzichten om een een nieuwe hypotheekvorm te introduceren. Met deze unieke hypotheekvorm kunnen ouders de overwaarde van hun huis inzetten om hun kinderen een vliegende start op de huizenmarkt te geven. Wanneer is het geslaagd: Als we voldoende inzichten hebben om een […]

Klantfeedback als kans:
Kabelnoord

Over de opdrachtgever: Kabelnoord is een leverancier van online diensten (Internet, Telefonie, IPTV) met een eigen netwerk-infrastructuur. Organisatiegrootte is 50 fte. Doel: “Laat onze medewerkers meedenken, dromen en meedoen over de toekomst van onze organisatie en activeer ze om zelf klantervaringen en klantwaarde te verbeteren.” Wanneer is het geslaagd: “Als er een lijst met problemen, […]

Positionering: Partoer

Over de opdrachtgever: Partoer is een zelfstandige adviesorganisatie voor (semi) overheden in Friesland. Organisatiegrootte is 20 fte. Doel: Ontwikkeling van een scherpe positionering inclusief een doorvertaling in proposities om de nieuwe positionering te activeren. Wanneer is het geslaagd: “Als het team aan de slag kan met de nieuwe positionering om ons verhaal nog beter te […]

Meer helpen met hetzelfde budget:
Het Juridisch Loket

Over de opdrachtgever: Onze opdrachtgever “Het Juridisch Loket” geeft gratis eerste hulp bij juridische vragen en wordt gefinancierd door het ministerie van Veiligheid en Justitie. Organisatiegrootte is 325 fte. Doel: Ontwikkelen van een klantcontactstrategie waarmee de aangescherpte organisatiedoelen (40% Meer klantcontacten met hetzelfde budget) worden bereikt. Wanneer is het geslaagd: “Als de juiste doelgroep ons via het juiste […]

E-Business strategie ontwikkelen:
(Top 5 Food, E-Business)

Over de opdrachtgever: De opdrachtgever is een speler in de food-sector (top 5) met werkmaatschappijen in Nederland en België. Totale organisatiegrootte is 500 fte. Doel: “Hoe kunnen we E-business inzetten om onze positie in de markt te verstevigen en uit te bouwen?” Wanneer is het geslaagd: Als we duidelijk inzicht hebben in de klantreis per werkmaatschappij […]

Customer Experience Design:
Mediamarkt

Doel: Het introduceren van Customer Experience Design bij locatiemanagers en floormanagers van een beursgenoteerde retailer (top 5 wit-bruingoed) Wanneer is het geslaagd: Als deelnemers begrijpen hoe ze het verschil kunnen maken, anders dan door concurrentie op prijs en specificaties. KPI’s: Customer Effort Score. NPS. Sales/Aantal bezoekers. Average speed of Answer (Call/Online), Mystery Shop Reporting. Rol van Crowd+Co: […]

Positionering: IJsselvliet

Doel: Onze klant bestaat zeven jaar. 25 Consultants en organisatie-adviseurs die allemaal hun sporen verdiend hebben. Maar … de positionering is niet scherp. Hoe val je op? Hoe zorg je dat je gevonden wordt? en vooral … ‘Waarom doen we wat voor wie op welk moment’.  Aan ons de vraag om in 1 dag de […]

Positionering: Consultancy

Doel: Herpositionering Consultancy-organisatie. Werkveld “Klant-Loyaliteit en (pre-sales) Lead Nurturing” Wanneer is het geslaagd: ”Als (potentiële) klanten in één keer begrijpen wat we doen …” KPI’s: Leadgeneratie via eigen website (varianten) en leadgeneratie via acquisitietraject top 25 dienstverleners NL Rol van Crowd+Co: Her-ontwikkel samen en voor ons merk en de bijbehorende positionering en klantcontactstrategie, inclusief de briefing […]

Strategie, Concept, Creatie:
Autastica, het spel over autisme

Doelstellingen van het spel Autastica is een spel voor iedereen die in de praktijk te maken krijgt met autisme, maar ook voor mensen die interesse hebben in het onderwerp. Op ontspannen wijze  kunnen de spelers kennis opdoen en praten over autisme. Mogelijke doelgroepen: Docenten Hulpverleners Medewerkers in uiteenlopende bedrijven met collega’s en/of klanten met autisme […]

Design Thinking:
Werken aan regionale leefbaarheid

Ondernemers nemen hun verantwoordelijkheid voor leefbaarheid op het platteland Mijn klant is een ondernemersvereniging in een gemeente in Friesland. De ondernemersvereniging voelt zich mede-verantwoordelijk voor het bevorderen van de leefbaarheid en is bereid daar experimenten voor op te zetten en uit te voeren. Voorwaarden zijn ‘verbinding’, ‘van buiten naar binnen’ en ‘(financieel) gezond’. Samen met ondernemers, […]

Trademarketing:
Aegon

Trademarketing in (financiële) dienstverlening Op 1 januari 2013 werd het provisieverbod op complexe financiele producten van kracht. Door middel van dit verbod hoopt de overheid transparantie binnen de branche te bevorderen, het vertrouwen te herstellen en de perverse prikkels uit te bannen. Het verbod veroorzaakt de nodige opschudding bij zowel verzekeraars als tussenpersonen. Velen zien […]

Design Thinking Workshop:
De Ambassade van de Toekomst

Net als veel bedrijven en organisaties hebben ook de Nederlandse ambassades de opdracht gekregen om kosten te besparen. De eenvoudigste manier om te besparen lijkt simpelweg het sluiten van ambassades of het reduceren van de dienstverlening aan bedrijven en particulieren in het buitenland maar een groep medewerkers van het ministerie van Buitenlandse Zaken en Agentschap […]

Strategie, Concept, Creatie:
Het grote Gastvrijheidspel

Crowd and Company weet veel over klanten. Als een relatie dan vraagt om een spel te maken dat gaat over ‘Gastvrijheid’ dan denken we daar niet twee keer over na! Samen met Aad van Altena tekenden en bedachten we ons een weg naar een fantastisch gezellig teamspel op A0 formaat met teken, knip en doe opdrachten […]

Marketing: (Retail) Distributiestrategie
MultiVlaai

Doel: Verkoopklaar maken organisatie op het gebied van food (banket). Wanneer is het geslaagd: Als er een heldere distributiestrategie is beschreven, klaar voor implementatie waardoor aantrekkelijker voor overnamekandidaten. KPI’s: Distributiestrategie. Rol van Crowd+Co: Organisatie op zoek naar een overnamepartner. Vanuit het verleden aantal onhandige keuzes gemaakt met betrekking tot recht op het merk in de […]

Design Thinking: Bibliotheek van de toekomst

“De Bibliotheek als centrum voor inspiratie en innovatie” De uitdaging voor bibliotheken is niet heel veel anders dan die voor andere ondernemers. Budgetten worden bevroren of gekort, bezoekersaantallen lopen terug en de relevantie staat continue ter discussie. Samen met Matthijs ging ik aan de slag en ontwikkelden we een sessie van een dagdeel op maat […]

Positionering
NKL Contactlenzen

Doel: Positionering van een organisatie die 6 jaar na de fusie niet de gewenste resultaten levert. Wanneer is het geslaagd: Als de beoogde resultaten van de fusie (%marktaandeel receptvrije verstrekking) tot stand komt KPI’s: Penetratiegraad bestaand en nieuw kanaal. Rol van Crowd+Co: De organisatie had behoefte aan een duidelijke visie op de toekomst, het merk […]

Inspiratie: Dagvoorzitter ‘De Noorderlingen’

”De Noorderlingen is een Top-Programma Ondernemerschap, voor ambitieuze en ondernemende studenten uit Noord-Nederland. Het is een uitdagend onderwijsprogramma voor studenten die hun ondernemersidee willen omzetten naar een eigen bedrijf, of hun bestaande bedrijf willen laten groeien. Hierbij worden ze gecoacht en geadviseerd door succesvolle ondernemers en experts uit de regio.” Eenmaal per jaar organiseert de […]

Strategie: Business Model Innovatie

Doel: Ontwikkel samen met ons een nieuwe dienst waarbij we de huidige dienstverlening van onze organisatie gaan kantelen in een nieuwe organisatie met een eigen V/W Wanneer is het geslaagd: Als er een Business Model Canvas staat dat is door vertaald in een minimum viable product waarmee we kunnen testen. KPI’s: Concept klaar voor test. Rol van […]

Workshop: Ideation
Staatsbosbeheer

Het Rijk heeft het natuurbeheer gedecentraliseerd naar de provincies. Daarbij is een bezuiniging geboekt van zo’n 25 tot 30%. Staatsbosbeheer moet dit jaar voor het eerst een beroep doen op natuursubsidies via de provincies. Daar is dus veel minder geld beschikbaar. En dit is alleen bedoeld voor natuurbeheer en de basis recreatieve voorzieningen. Staatsbosbeheer wordt […]

Inspiratie: Financial Service Management

‘Wij moeten mensen opleiden voor banen die nu nog niet eens bestaan!’ Hogescholen staan voor de spannende uitdaging om gekwalificeerde studenten af te leveren voor banen die we nu nog niet eens kennen zoals ‘Alternative Currency Bankers’ (bijvoorbeeld Bitcoin Brokers) ‘Avatar Relationship managers’ of ‘Bank Account Hostage Specialists’ Tijdens een tweedaagse bijeenkomst met als doel […]

Strategie: Loyaliteit

Op dit moment werk ik samen met een opdrachtgever aan een strategie, concept en activatieprogramma om de loyaliteit onder haar klanten te vergroten en daarmee het rendement op bestaande klanten te verbeteren. Meer weten over mijn plan van aanpak en daarover van gedachten wisselen om te kijken of het jouw organisatie ook uit de ‘prijsvechtershoek’ […]

Communicatie: (Online) Strategie

Voor mijn klant, een full-service regionaal advocaten- en notariskantoor, mocht ik de positionering doorvertalen in een marketing-communicatieplan. De basis van het marketing-communicatieplan hebben we gelegd tijdens de positionerings-sessies in het voortraject. Die positionering hebben we doorvertaald naar een ‘communicatiehuis’ waarin we voor de verschillende momenten in het klantcontact beschreven welke middel, boodschap en tone of […]

Workshop: Design Thinking

Mijn opdrachtgever besluit om als één van de eerste verzekeraars in Nederland “Customer Experience Management” in haar organisatie te introduceren. De Customer Experience Managers zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van holistische klantbeleving binnen de hele organisatie. Ontdekken en overbruggen van verschillen, delen, beleven en doorleven zijn de bouwstenen voor een integrale positieve klantbeleving. Mijn opdracht: […]

Inspiratie: Educatie Professionals

“Zeg Ben, neem ons eens op inspirerende wijze mee door de snel veranderende wereld van retail, e-commerce, hospitality en service innovatie.” In anderhalf uur verzorgde ik voor de (oud)-docenten, coaches en genodigde op het verjaardagsfeest van Stenden Small Business en Retail een wervelende update over de wereld van nu en de kosmos van morgen. Aan […]

Marketing-Communicatie:
Concept en Creatie

Mijn klant maakt electro-optische componenten voor de medische en defensie-industrie. De componenten die zij maakt bepalen de performance van bijvoorbeeld PET-Scanners in ziekenhuizen. Helaas zijn de componenten onzichtbaar voor de eind-gebruiker. Aan mij de vraag om de naamsbekendheid en propositiebekendheid van Photonis en haar toepassingen bij haar eind-gebruikers te vergroten.. Samen met een creatief TEAM […]

Marketing: Productnaamontwikkeling

Het onderscheidend vermogen van de merk- en productnamenfamilie van mijn klant moest nieuw leven worden ingeblazen. Registraties waren lastig en de namen werden veelvuldig gekopieerd. Aan mij de vraag om een oplossing te verzinnen voor nieuwe productbenamingen en dit toe te passen op een nieuwe serie producten. Met behulp van een creatieve benadering waarbij productnamen […]

Marketing: Product-lancering (Food)

De opdrachtgever wil een nieuw product in een overvolle categorie introduceren. Schapruimte en marges zijn niet van elastiek dus een spraakmakende introductie door de keten van beslissers tot en met de consument heen is gewenst! Samen met een gespecialiseerd retail-bureau ben ik aan de slag gegaan om de strategie en het concept te bepalen met […]

Positionering: Juridische dienstverlener

Succesvol gevonden worden op relevante momenten geldt niet alleen voor retailers, e-tailers en detailers. Een full-service regionaal advocaten- en notariskantoor heeft dezelfde uitdaging en zocht naar een manier om meer inzicht en invloed te krijgen op het oriëntatie- en gebruiksmoment van potentiële klanten. Samen werkten we aan de eerste belangrijkste stap in dit traject, de […]