Goede proposities zijn goud waard!

“Klanten willen geen boormachine, ze willen dat hun flatscreen-tv stevig aan de muur komt te hangen!”

In de krachtigste proposities brengen we kennis over de uitdagingen van de klant samen met de beste oplossing die alleen jouw organisatie kan bieden.

Het inzicht in wat alléén jouw organisatie kan is voor ons het vertrekpunt. Met dat unieke onderscheidende vermogen realiseren we maximale klantwaarde en het beste rendement.

Effectief van ‘idee’ naar ‘resultaat’

We starten vanuit de stevige basis (Merk) en bouwen we op basis van Inzichten (buiten naar binnen) een Prototype (binnen naar buiten).

Onze aanpak op basis van ‘Value Proposition Design’ is gericht op snelheid, interactie en actie. Gestructureerd van idee naar ontwikkeling en lancering.

Korte sprints, duidelijke planning, heldere afspraken en vooral veel momenten van delen en leren met verschillende samenstellingen uit de organisatie.

Op basis van een bewezen methode

Value proposition design is een bewezen methode om effectief en efficient nieuwe waardeproposities te ontwikkelen. De methode is niet ‘van ons’ maar wel ‘voor ons’. Klik op de onderstaande afbeelding voor toegang tot een PDF met de belangrijkste stappen. Dan krijg je een goed beeld van hoe wij snel tot resultaat komen.

snel inzicht, snel bouwen, snel resultaat

Waardecreatie in 4 stappen

1. Inzicht

Onderzoek (kwalitatief, kwantitatief) naar klantbehoeften op huidige CRM-base, Webanalytics en nieuwe klantgroepen om dat te analyseren en keuzes te maken.

2. Ontwerpen

Ontwerpen van de winnende waardeproposities op basis van jouw unieke oplossing voor de klantbehoeften. Ontwerpen betekent keuzes maken. ‘Kill your angels’. Lastig, maar heel effectief.

3. Testen

‘Waar is wat werkt’. Dat geldt zeker voor proposities. Voordat we ze lanceren testen we ze. Zo zorgen we ervoor dat we altijd een fantastische eerste indruk maken.

4. Lanceren en Evolueren

Als alles o.k. is, is het tijd voor de lancering. Dingen gemist? Gelijk oplossen. Nieuwe inzichten op basis de successen? Gelijk toepassen. Zo bouwen we aan een eco-systeem van continue verbeteren op basis van echte inzichten.