Over de opdrachtgever:

Onze opdrachtgever ‘levert onderdelen’. Dat klopt als een bus, maar ze doen nog veel meer. De organisatie is recentelijk overgenomen door twee ambitieuze nieuwe eigenaren die groei willen realiseren in het segment. Een echte niche met ongelofelijk veel mogelijkheden.

De vraag

“Wij hebben dit bedrijf overgenomen. Natuurlijk om door te gaan met waar ze goed in zijn, maar volgens ons kan het nog beter. Niet door te knippen en te scheren, maar door naar buiten te kijken en met een frisse blik nieuwe proposities te bouwen waarmee we het onderscheidend vermogen in de markt enorm kunnen vergroten. Wat wij doen is zo ontzettend leuk, dat vraagt om branding en positionering waar dat in tot uitdrukking komt. Kun jij ons daarbij helpen?”

Hoe?

Een scherpe positionering ontwikkelen, het merk verder ontwikkelen. Daar mag je ons altijd voor bellen. De organisatie leent zich voor het echte Crowd and Co format: twee dagen op locatie, in huis bij het team. De mensen die het mogelijk maken. Samen doen. Echte co-creatie met medewerkers en klanten.

Juist kleinere organisaties vragen om flexibele aanpak. Want tussendoor moet de klant gewoon geholpen worden en aan het einde van de dag moeten de orders ook worden verstuurd. Goed voorbereid beginnen is daarbij cruciaal. Thuis lezen wij ons al in. Sectorrapporten, benchmarks, competitieanalyse en toekomstige ontwikkelingen halen we vooraf op.

Daarna starten we in 4 sessies van 1,5 uur in verschillende samenstellingen met bouwen, schrijven en schrappen. Tussen de sessies door werken we uit, koppelen we terug en praten we met klanten.

Het resultaat na twee dagen? 80% klaar, zodat we de week erna kunnen aanscherpen en opleveren. Met ons eindresultaat (een briefing aan creatie) in de hand selecteren we een klein creatief team dat vervolgens ‘het merk’ kan doorvertalen in een sterk concept van beeld en tekst, welke we daarna verder vertalen in online (activatie en e-commerce) en diverse offlinemiddelen om de gekozen positionering te bevestigen.

Resultaat?

Een update van de positionering die de organisatie van ‘leverancier van onderdelen’ brengt naar ‘supporter van succesvolle restaurateurs’. Een grote stap hoger in de waardeketen. Verbeteren van de enorme aantrekkingskracht op bestaande én nieuwe klanten. Plus de flexibiliteit om ook nieuwe market te betreden met dezelfde organisatie-infrastructuur.

Het mooiste compliment? “Ik had niet verwacht dat we in zo’n korte tijd zoveel resultaat konden bereiken”.

Photo by Michael Fousert on Unsplash