Over de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever is een hypotheekbank
Doel:
Doe onderzoek naar de klant-inzichten om een een nieuwe hypotheekvorm te introduceren. Met deze unieke hypotheekvorm kunnen ouders de overwaarde van hun huis inzetten om hun kinderen een vliegende start op de huizenmarkt te geven.
Wanneer is het geslaagd:
Als we voldoende inzichten hebben om een klantcontactstrategie (activatieplan) te schrijven.
Rol van Crowd+Co:
Samen met het team van de klant ontwikkelden we een interviewstructuur waarmee we op pad gingen naar een selectie van klanten in het land. Onze aanpak voor het verzamelen van kwalitatieve data bestaat uit interviews aan de keukentafel bij een relevante homogene groep respondenten aan de keukentafel. Na de interviews werken we de resultaten samen met het team van de opdrachtgever uit aan de hand van ‘Empathy Maps’ om de juiste inzichten gestructureerd in kaart te brengen (wat voelt/hoort/denkt/ziet/voelt de klant, welke pijn wil hij oplossen en op welke manier kunnen we dat het beste doen). Aansluitend brengen we die inzichten in kaart tijdens een Ideation Sessie, waarbij we de ideeën en conceptlijnen bedenken die de basis vormen voor de klantcontactstrategie.
Resultaten
- Interview selectie, planning en uitvoering
- Sessiebegeleiding van de ‘Empathy Mapping’
- Sessiebegeleiding van de Ideation Sessie
- Faciliteren van het bouwproces van de klantcontactstrategie