Over de opdrachtgever:

Onze opdrachtgever is een high-techbedrijf in Industriële Automatisering met een enorm creatief businessmodel. Ambitieuze doelstellingen voor de toekomst. MKB, 200 gedreven medewerkers. De organisatie is zich bewust van ‘de wet van de stimulerende achterstand’. Investeert en geniet met volle teugen van de kansen die dat biedt.

De vraag:

‘Wij zijn enorm gegroeid de afgelopen 13 jaar en hebben net onze visie aangescherpt, kun jij ons helpen om die om te zetten in strategie, en de start van de uitvoering met de organisatie op je nemen?”

Hoe?

FASE 1 – Januari 2019 – Juli 2019 – Ontwikkeling Global Positioning Strategie op basis van duidelijke visie op klantwaarde


– Ontwikkelen Missie, Merk, Mens, Meerwaarde (merkarchitectuur en ontwerpprincipes)


– Ontwikkelen partnership maturity-model (groeistrategie voor partnernetwerk)


– Ontwikkelen aanvullende verdienmodellen


– Ontwikkelen bijbehorend organisatiemodel, inclusief functiehuis sales en marketing;

FASE 2 – Augustus 2019 – Maart 2020 – Interim manager Marketing en Sales


– Herinrichting Sales en Marketing afdeling (implementatie nieuw functiehuis, verandermanagement, ontwikkeling van medewerkers)


– Werving en onboarding manager Marketing en Sales


– Werving en onboarding Teamleider Marketing


– Werving Teamleider Sales


– Aansturing dagelijkse operatie Sales en Marketing


– Integratie NL/US/UK organisaties en activiteiten


– Ontwikkeling nieuw businessmodel

Resultaat?

Onder het motto ‘verbeter de wereld, begin!’ zijn we aan de slag gegaan. Met de directie, met het MT, met het kader en vervolgens met alle medewerkers. Samen beleven en doorleven. Samen stappen maken en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen stukje van de puzzel die soms heel ingewikkeld lijkt, totdat je beseft dat ingewikkeldheid eigenlijk mislukte eenvoud is …

Grootste compliment?

‘Je enthousiasme en practische kijk op zaken past naadloos bij ons. En bij het MKB’. De opdracht duurde dan ook iets langer dan de beoogde 6 maanden … in plaats daarvan hebben we samen 18 maanden opgetrokken en de organisatie klaar voor de toekomst opgeleverd.

crowd and co beeldmerk

Meer weten over deze opdracht of andere opdrachten?

Neem contact met ons op