Over de opdrachtgever:

Onze opdrachtgever is een high-techbedrijf in Industriële Automatisering.

De vraag

Onze salesmedewerkers hebben enorm veel verstand van zaken. De kennis die zij hebben willen we graag beter inzetten om bestaande klanten beter te helpen en om nieuwe klanten aan ons te binden. Door gestandaardiseerde producten via een self-service kanaal aan te bieden maken we meer tijd voor hen vrij om de rol van technisch expert beter uit te oefenen. Kun jij ons daarbij helpen?

Hoe?

Vanaf maart 2020 tot en met December 2020 werkten we aan de ontwikkeling van een e-commerceoplossing waarmee we de waarde van verkoopmedewerkers beter tot uitdrukking kunnen brengen. Om kosteneffectief te kunnen opereren besteeden we ruim voldoende aandacht aan de onderzoeksfase en de selectiefase van de benodigde tooling.

  • Definities van de minimale functionaliteiten per opleverfase
  • Selectie aanbieders e-commerce oplossingen
  • Inrichting ondersteunende Agile-tools en release-planning
  • Realisatie eerste fase (standalone versie – MVP 1.0)
  • Realisatie integratie met bestaand ERP (MVP 1.5)
  • Overdracht naar en borgen binnen de organisatie (Sales, Marketing, Communicatie, Finance, Logisitiek)

Resultaat?

De eerste versie is een feit. Alles wat we geleerd hebben, hebben we goed gedocumenteerd. De kennis van de afwijkingen tegenkwamen in deze versie gebruiken we in de volgende versie zodat we niet bij herhaling dezelfde uitdagingen hoeven op te lossen. Juist dat lerende aspect maakt dat we kosteneffectief en efficient snel grote stappen kunnen maken van ontwikkeling tot activatie van E-Commerce oplossingen met impact voor klanten (tijdsbesparing) en de organisatie (verbeterde inzet kennis door salesmedewerkers)

crowd and co beeldmerk

Meer weten over deze opdracht of andere opdrachten?

Neem contact met ons op