Positionering: Partoer

Over de opdrachtgever:

Partoer is een zelfstandige adviesorganisatie voor (semi) overheden in Friesland. Organisatiegrootte is 20 fte.

Doel:

Ontwikkeling van een scherpe positionering inclusief een doorvertaling in proposities om de nieuwe positionering te activeren.

Wanneer is het geslaagd:

“Als het team aan de slag kan met de nieuwe positionering om ons verhaal nog beter te vertellen”

KPI’s:

  • Een Herkenbare en Onderscheidende positionering;
  • Een communicatiestrategie om door te vertalen in diverse middelen;
  • Drie proposities om pilots mee te starten.

Rol van Crowd+Co:

Wij faciliteerden sessies met het hele team in diverse samenstellingen om de positionering aan te scherpen, het team van nieuwe inzichten te voorzien die ze vervolgens gebruikten om nieuwe proposities te bouwen, door middel van de volgende stappen:

  • Merk in kaart: Ontwikkeling van een merkladder (Ontwikkeling waarden-model, aangescherpte positionering en merkbelofte);
  • Propositieontwikkeling door middel van het Crowd and Co Ideation-format;

Resultaten en vervolgstappen

De basis is klaar, de proposities bedacht. Nu is het tijd om ze te gaan uitvoeren, testen, meten en verbeteren.