Workshop: Design Thinking

Mijn opdrachtgever besluit om als één van de eerste verzekeraars in Nederland “Customer Experience Management” in haar organisatie te introduceren. De Customer Experience Managers zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van holistische klantbeleving binnen de hele organisatie.

Ontdekken en overbruggen van verschillen, delen, beleven en doorleven zijn de bouwstenen voor een integrale positieve klantbeleving.

Mijn opdracht: ondersteun de eerste fase van het proces door de introductie van ‘Service Design’ binnen diverse geledingen van de organisatie om de mensen bewust te maken van de nieuwe kansen die dit biedt.

Mijn workshop ‘Service Design’ neemt iedereen mee in de wereld van de klant van vandaag.

Niet meer het ‘waarmee’ of het ‘hoe’ is belangrijk maar het ‘waarom’. In een dagdeel laat ik de groep zelf de eerste stappen zetten en kennismaken met een andere manier van het organiseren van dienstverlening.

Het verhaal over klantwaarde en rendement, Lean en Service Design, on- en offline marketing en veel prachtige voorbeelden sluiten we samen af met een echte uitdaging. De meest gehoorde opmerking aan het eind van de dag: ‘anders naar je klanten kijken en anders met je klanten omgaan is echt leuk en veel eenvoudiger dan verwacht’.