Wat levert ‘Customer Experience’ op?

Onderzoeksbureau Vanson Bourne deed onderzoek naar de toegevoegde waarde van ‘Customer Experience’ onder 880 besluitvormers.

Het blijkt dat merken voor elke geïnvesteerde dollar in de klantervaring, drie dollar terugkrijgen.

Die drie dollar kunnen komen uit meer omzet en verbeterde klantwaarde door te doen wat de klant verwacht (en vooral niet te doen wat de klant niet verwacht).

Organisaties die investeren in de customer experience verwachten zelfs een omzetgroei van 11% in de komende 12 maanden.

Meer inzichten uit het onderzoek

  • 65% van de respondenten verwacht nog rendabeler te zijn als ze zich richten op het verbeteren van de totale waarde van de levensduur van klanten;
  • 96% van de respondenten is bezig met het ontwikkelen van een strategie voor de customer experience, of heeft deze al;
  • 92% van bedrijven die bezig is met de ontwikkeling van de strategie zegt dat dit één van de drie hoogste prioriteiten is;
  • Feedback van klanten en concurrentie zijn de hoofdredenen om de strategie voor customer experience prioriteit te maken.

Over het onderzoek

Het onderzoek is gedaan onder 880 besluitvormers uit de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië en Singapore en uitgevoerd door Vanson Bourne in februari en maart 2016. De data geeft land, sector en formaat weer van 14 industrieën waaronder financiële diensten, retail, automotive, gezondheidszorg, media en communicatie en CPG.

Meer weten hoe jij waarde kunt toevoegen door je klantervaring te verbeteren?

Bel ons dan op 0626 310940

De rapporten kun je hier en hier bekijken